Taal:
Menu

Promotionele ideeën voor campagnes

Het is niet eenvoudig om nieuwe en effectieve promotionele ideeën te vinden om uw klanten te bewerken. Het verschil tussen succes en mislukking heeft vaak te maken met promotie op zich - zo eenvoudig is het. Dus hoe gaat u de uitdaging aan om mensen uw product of dienst te leren kennen?


Maak nieuwe klanten, behoudt uw klanten en geef een boost aan uw sales met deze creatieve promotionele ideeën:

Overweeg een gratis geschenk- verhoog "brand activation" en stimuleer heraankoop
Wanneer u een product vindt dat relatief goedkoop geproduceerd kan worden (bvb. handdoeken en linnenproducten) kan het mensen aanzetten om de normale prijs te betalen, maar genieten ze toch van het gevoel dat ze iets gratis krijgen of aan interessantere voorwaarden.
Dit is een goede actie indien u een nieuw product of low-cost product introduceert wat heraankoop kan bevorderen of voor merkaandacht kan zorgen, indien het gratis product uw logo bevat. Maak de waarde van het geschenk duidelijk kenbaar in uw advertentie om de gepercipieerde waarde van de klant te verhogen.   

Getrouwheidscampagnes
Getrouwheidsacties kunnen helpen om klanten te behouden en zijn een uitstekend instrument om de verkoop van een bestaand product te verhogen. Voorbeelden: getrouwheidsactie; koop er 5 en ontvang het 6de artikel gratis of na 10 aankopen ontvangt u een gratis handdoekkenset.

Ga een partnerschip aan met andere bedrijven
Werk samen met andere bedrijven voor een verkoopcampagne. Deel de kosten van het marketingbudget en geef een coupon voor een gratis geschenk of zet een actie op in de winkelstraat waar klanten onmiddellijk hun ervaringen kunnen delen.

Richt een wedstrijd in
Schenk een coupon aan iedereen die aan de actie deelneemt. Een coupon met een loterijcode en een website-adres met een online registratieformulier. Dit is een uitstekende manier om uw verkoop en online verkeer te verhogen, bovendien verzamelt u waardevolle informatie over uw klanten.

Geef iets gratis weg
Verdeel stalen van uw product, promotionele producten met uw merknaam of andere geschenken op een toplocatie. Dit laat mensen kennis maken met uw aanbod.

Schenk gratis services of adviezen voor een beperkte periode
Bent u een dienstverlenende organisatie, dan kunt u nieuwe klanten maken door gratis adviezen te verlenen. Eens een prospect met u contact heeft opgenomen is de kans groot dat hij klant wordt. Gratis updates of proefpakketen doen het ook goed in de dienstensector.
 
Bied gratis lessen aan op bepaalde dagen
Een naai- en confectieklas, "Hoe brouwt men bier?" of advies over financiële planning... alles is mogelijk, maar het advies moet in de lijn van uw business liggen. Deze gratis lessen kunnen helpen om mensen kennis te laten maken met uw organisatie en producten. U kunt ze een starterspakket aanbieden of hen aanmoedigen om bepaalde producten aan te kopen om deze training te kunnen volgen.

 


Promoties voor tussenpersonen/kanalen

Als alternatief kunt u zich ook richten op het tussenkanaal in plaats van naar de eindklant. U kunt bijvoorbeeld voor een beperkte periode een korting geven aan retailers, of gratis producten met uw merknaam aan het verkoopsteam. Veel ideeën die werken voor consumenten kunnen omgezet worden naar een actie gericht op de tussenhandel i.p.v. de eindklant, of beide.


Opgelet - Hou hier rekening mee wanneer U een promotionele campagne opzet

Opgelet - Hou hier rekening mee wanneer U een promotionele campagne opzet

Maak een goede keuze voor uw geschenk - een kwaliteitsproduct van een kwaliteitsmerk
Denk goed na over hoe een campagne uw merk zal beïnvloeden. Regelmatige prijspromoties of een gratis geschenk van lage kwaliteit kunnen een slechte invloed hebben op uw merkreputatie.

Promoties werken goed voor productlanceringen
Niettegenstaande prijsreducties de verkoop stimuleren, zorgen ze ook voor minder winstmarge. Stijgingen in de verkoop op korte termijn gaan ten koste van verkoop op lange termijn. Klanten hebben 2 producten gekocht voor de prijs van 1.
Alleen wanneer verkooppromoties nieuwe klanten aantrekken, zijn ze effectief. In het algemeen is het zo dat ze winsten verkleinen. Daar waar verkoopspromoties goed werken voor nieuwe producten, zijn ze vaak een risico voor bestaande producten.

Anderzijds, zijn goed geplande loyaliteitsacties of spaarcampagnes goede instrumenten om uw imago te versterken en leveren ze bruikbare informatie op over het aankoopgedrag van uw klanten.

Door deze site te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Cookies kunnen worden beheerd in uw browser of de apparaatinstellingen.